יש לתושבי הקריות 89 יום להתעורר!
האם זהו הנוף שיראה כעת מחופי הקריות?
הדמיית הנמל מראה שובר גלים באורך של כקילומטר שיורד מחוות המיכלים לתוך הים, עם רציף ענקי ומנופי ענק לאוניות שכיום לא יכולות להיכנס לנמל ה"רגיל" מפאת גודלן....
אפילו חברת הנמל מודה והדבר יפגע בנוף...
"חברת נמלי ישראל מודה כי הקמת המבנים הימיים החדשים תשפיע באופן כללי על הנוף הנשקף במפרץ חיפה. "הנוף הצפוני של המפרץ נחשב לאחד המיוחדים והאטרקטיביים בארץ", נכתב בתסקיר ההשפעה על הסביבה. “ייבוש נתח משמעותי על פני המים והפרת הרצף הוויזואלי שלהם, מהווים פגיעה חזותית משמעותית והיא תורגש בעיקר מרכס הכרמל ומחופי קרית חיים”.
בארגונים לשמירת הסביבה חוששים מההשלכות של הרחבת נמל חיפה. בין השאר הם חוששים מהפיכת שטחים נרחבים בעורף הנמל לשטחי אחסון מכולות - דבר העומד לדבריהם בסתירה לפיתוח השטח למגוון של צרכים עירוניים וליצירת קשר בין חיפה והערים הסמוכות לה."
יתרה מכך,
מתוך מאמר ב"הארץ" הנמל יגיע עם נדוניה כבדה.
"על פי התכנון של חברת נמלי ישראל, יפונה נמל המטענים בחיפה ממיקומו הנוכחי, ובשטח הנמצא צפונית לנמל הקיים, יוקם מסוף מכולות גדול, ובעורפו מסוף לקליטת כימיקלים ודלקים. בעתיד אמור גם הנמל הצבאי (שהוא חלק מהנמל הנוכחי) לעבור בסמוך למסוף החדש. בנוסף יוקם שובר גלים בסמוך למסוף החדש ויוארך שובר הגלים הקיים.
לחברת נמלי ישראל יש תוכניות גם להקים שטחים גדולים לאחסון מכולות בצמוד לנמל, שטחים שחלקם ריקים ומוזנחים כיום. “אנחנו חייבים את השטחים האלה כדי לספק שירות ברמה הנדרשת, אבל כבר עתה יש לנו תחרות עם גורמים אחרים המקימים כאן מבנים לאחסון ושירותים, למרות שזה השטח היחידי העומד לרשותנו”, ציין מנכ”ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן."
ומה בנוגע לגורל החופים? דייטאת התכווצות
"אולם, לתוכניות הפיתוח עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת גם על החופים ועל עולם החי והצומח באזור מפרץ חיפה, שכבר ספגו בעבר פגיעות קשות מזיהום ומתוכניות בנייה שונות. בעיקר, עלה החשש כי הקמת שוברי גלים תחסום זרימת חול טבעי בים וכי הדבר יפגע קשות בחופים של הקריות. בעקבות זאת הוטל על חברת נמלי ישראל לבצע תסקיר השפעה על הסביבה, שבחן את ההשלכות שיהיו לתוכניות הפיתוח. מדובר באחת מבדיקות ההשפעה על הסביבה המקיפות ביותר שנערכו בשנים האחרונות.
אחד הממצאים המרכזיים של התסקיר שהושלם לאחרונה, הוא שכבר כיום חוסם שובר הגלים שהוקם לצרכים בטחוניים בצמוד לנמל הקיים, את רוב החול הזורם עם הים. הארכת שוברי הגלים בחלק החדש של הנמל תחסום את החול שעדיין עובר ותחמיר את המצב בחופים של הקריות שעלולים להתכווץ ללא אספקת החול.
“כדי להתמודד עם בעיה זו המסקנה שלנו היא שיהיה צורך להעביר באופן מלאכותי חול שנחסם והצטבר מדרום לשוברי הגלים, ולשפוך אותו על החופים של הקריות”, מציינת ורדה שפיר, עורכת תסקיר ההשפעה על הסביבה. “מדובר בכמות של 35 אלף מטרים מעוקבים שתועבר כל שנה ותושלך ממש על החוף, כך שהיא לא תיסחף חזרה לעומק הים”.
מקורות:
מאמר בהארץ
כתבה ב ynet
מסתמן: יוקמו שני נמלים פרטיים באשדוד וחיפה
נתניהו וכץ יכריזו מחר על פרסום שני מכרזים להקמת נמלים. עלות בניית כל נמל - כ-1.1 מיליארד דולר. התפעול שלהם יהיה פרטי באופן חלקי או מלא.האם זהו הנוף שיראה כעת מחופי הקריות?
הדמיית הנמל מראה שובר גלים באורך של כקילומטר שיורד מחוות המיכלים לתוך הים, עם רציף ענקי ומנופי ענק לאוניות שכיום לא יכולות להיכנס לנמל ה"רגיל" מפאת גודלן....
אפילו חברת הנמל מודה והדבר יפגע בנוף...
"חברת נמלי ישראל מודה כי הקמת המבנים הימיים החדשים תשפיע באופן כללי על הנוף הנשקף במפרץ חיפה. "הנוף הצפוני של המפרץ נחשב לאחד המיוחדים והאטרקטיביים בארץ", נכתב בתסקיר ההשפעה על הסביבה. “ייבוש נתח משמעותי על פני המים והפרת הרצף הוויזואלי שלהם, מהווים פגיעה חזותית משמעותית והיא תורגש בעיקר מרכס הכרמל ומחופי קרית חיים”.
בארגונים לשמירת הסביבה חוששים מההשלכות של הרחבת נמל חיפה. בין השאר הם חוששים מהפיכת שטחים נרחבים בעורף הנמל לשטחי אחסון מכולות - דבר העומד לדבריהם בסתירה לפיתוח השטח למגוון של צרכים עירוניים וליצירת קשר בין חיפה והערים הסמוכות לה."
יתרה מכך,
מתוך מאמר ב"הארץ" הנמל יגיע עם נדוניה כבדה.
"על פי התכנון של חברת נמלי ישראל, יפונה נמל המטענים בחיפה ממיקומו הנוכחי, ובשטח הנמצא צפונית לנמל הקיים, יוקם מסוף מכולות גדול, ובעורפו מסוף לקליטת כימיקלים ודלקים. בעתיד אמור גם הנמל הצבאי (שהוא חלק מהנמל הנוכחי) לעבור בסמוך למסוף החדש. בנוסף יוקם שובר גלים בסמוך למסוף החדש ויוארך שובר הגלים הקיים.
לחברת נמלי ישראל יש תוכניות גם להקים שטחים גדולים לאחסון מכולות בצמוד לנמל, שטחים שחלקם ריקים ומוזנחים כיום. “אנחנו חייבים את השטחים האלה כדי לספק שירות ברמה הנדרשת, אבל כבר עתה יש לנו תחרות עם גורמים אחרים המקימים כאן מבנים לאחסון ושירותים, למרות שזה השטח היחידי העומד לרשותנו”, ציין מנכ”ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן."
ומה בנוגע לגורל החופים? דייטאת התכווצות
"אולם, לתוכניות הפיתוח עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת גם על החופים ועל עולם החי והצומח באזור מפרץ חיפה, שכבר ספגו בעבר פגיעות קשות מזיהום ומתוכניות בנייה שונות. בעיקר, עלה החשש כי הקמת שוברי גלים תחסום זרימת חול טבעי בים וכי הדבר יפגע קשות בחופים של הקריות. בעקבות זאת הוטל על חברת נמלי ישראל לבצע תסקיר השפעה על הסביבה, שבחן את ההשלכות שיהיו לתוכניות הפיתוח. מדובר באחת מבדיקות ההשפעה על הסביבה המקיפות ביותר שנערכו בשנים האחרונות.
אחד הממצאים המרכזיים של התסקיר שהושלם לאחרונה, הוא שכבר כיום חוסם שובר הגלים שהוקם לצרכים בטחוניים בצמוד לנמל הקיים, את רוב החול הזורם עם הים. הארכת שוברי הגלים בחלק החדש של הנמל תחסום את החול שעדיין עובר ותחמיר את המצב בחופים של הקריות שעלולים להתכווץ ללא אספקת החול.
“כדי להתמודד עם בעיה זו המסקנה שלנו היא שיהיה צורך להעביר באופן מלאכותי חול שנחסם והצטבר מדרום לשוברי הגלים, ולשפוך אותו על החופים של הקריות”, מציינת ורדה שפיר, עורכת תסקיר ההשפעה על הסביבה. “מדובר בכמות של 35 אלף מטרים מעוקבים שתועבר כל שנה ותושלך ממש על החוף, כך שהיא לא תיסחף חזרה לעומק הים”.
מקורות:
מאמר בהארץ
כתבה ב ynet